Symposium Museum Minutes

Door 17/11/2012juli 17th, 2020No Comments

Sinds eind september is in de Kunsthal de tentoonstelling Museum Minutes te zien. Hierin worden bezoekers verleid om langer naar kunst te kijken. Naar aanleiding hiervan organiseren de Kunsthal en het Gemeentemuseum Den Haag op maandag 14 januari 2013, van 10.00 uur tot 17.00 uur, een symposium ter afronding van het tentoonstellingsproject. Dit vindt plaats in het auditorium van de Kunsthal.

Uit de reacties van bezoekers, professionals en journalisten blijkt dat Museum Minutes een urgent en niet onomstreden onderwerp aansnijdt. Voor de toekomst van kunstmusea is het belangrijk dat het gesprek hierover wordt gevoerd. Tijdens deze dag is er gelegenheid voor feedback op Museum Minutes, onderlinge discussie en het delen van uw eigen ervaringen.

Sprekers zijn onder meer Joop Daalmeijer (voorzitter Raad voor Cultuur), Benno Tempel (directeur Gemeentemuseum Den Haag), Johan Idema (initiator Museum Minutes), Anna Elffers (onderzoekster) en de bedenkers van het tentoonstellingsconcept: Erik Kessels (creatief directeur communicatie KesselsKramer) en Lies Willers (directeur ontwerpbureau Opera Amsterdam). De dag wordt afgesloten met een discussie tussen museumprofessionals, media, bestuurders, beleidsmakers en financiers op het gebied van cultuur.

Deelname aan het symposium kost € 29,50. Vanwege het beperkte aantal plaatsen is reserveren noodzakelijk. U kunt zich tot 20 december 2012 aanmelden via museumminutes@kunsthal.nl.

In het bijgevoegde document vindt u het uitgebreide programma.

Meer informatie over de tentoonstelling kunt u vinden op www.kunsthal.nl.

Download uitgepreide programma

Nederlandse Galerie Associatie