Nieuwe voorzitter NGA

Door 18/12/2013juli 17th, 2020No Comments

Nieuwe voorzitter Nederlandse Galerie Associatie: Herma Hofmeijer

Herma Hofmeijer volgt Guus Broos op per 1 januari 2014. Guus Broos was de afgelopen 9 jaar voorzitter en treedt terug nu zijn termijn statutair is geëindigd.

Het bestuur van de NGA is Guus Broos dankbaar voor zijn belangeloze inzet en niet-aflatende betrokkenheid gedurende de afgelopen negen jaar. Hij zette de NGA op de kaart (opgericht in 2004 en ontstaan uit een fusie tussen twee verenigingen), zorgde voor een goed bestuur en kende zijn leden. Boven alles was hij een zeer enthousiast en optimistisch bestuursvoorzitter, bereikbaar voor iedereen. Hij had de nodige contacten met de overheid en politiek, met de culturele sector en zorgde dat de NGA zichtbaar werd.

Herma Hofmeijer (48) werd op 16 december 2013 door de algemene ledenvergadering van de Nederlandse Galerie Associatie (NGA) benoemd tot nieuwe voorzitter van de NGA.

Herma Hofmeijer heeft brede bestuurlijke ervaring en is bekend met de culturele wereld door haar eerdere werkzaamheden en functies in de Vereniging Rijksgesubsidieerde Musea, Nationaal Historisch Museum, Zeeuwse Bibliotheek, Theaterschool (Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten) en de Hortus Botanicus, Amsterdam.  Het bestuur verwacht dat zij de lijn zal voortzetten om het imago van de branche en alles wat daar in speelt helder en zichtbaar te maken.

Herma Hofmeijer: “Galeries brengen kunst bij een breed publiek. Zij zijn een belangrijke verbinding tussen kunstenaars en samenleving. Tegelijkertijd zijn het vaak heel kleine bedrijven met alle vraagstukken die daar bij horen. Die combinatie van kunst en zakelijkheid maakt dit tot een bijzondere branche. Tegelijkertijd is de branche volop in beweging. Ik ben er trots op daar als voorzitter de komende jaren mijn bijdrage aan te mogen leveren.”

Nederlandse Galerie Associatie

Rhijngeesterstraatweg 179