Wegens het aftreden van Herma Hofmeijer, is de NGA per direct op zoek naar een nieuwe voorzitter. Herma: “Tijdens de afgelopen bestuursvergadering hebben we het onder andere gehad over mijn functioneren als voorzitter van de NGA, in tijden van borstkanker en in tijden van herstel daarna. De vereniging heeft in deze tijd een voorzitter nodig die als boegbeeld voor de sector kan staan, die de lobby aanvoert en ervoor zorgt dat de NGA aan alle relevante tafels aanzit met een heldere boodschap. Voor het vervullen van deze taken zijn twee dingen nodig die ik, naar verwachting, de komende maanden tot zeker een jaar, mis: energie en tijd.”

Wij zoeken een voorzitter met een brede achtergrond die affiniteit heeft met galeries, beeldende kunst en ondernemerschap. Klik hier voor het volledige profiel. Als u iemand wil voordragen voor het voorzitterschap, kunt u uw suggestie mailen naar info@nga.nu. Het bestuur neemt contact op met hem of haar.

Het bestuur zal, na een aantal kennismakingsgesprekken, een kandidaat aanbevelen tijdens de komende ledenvergadering. De voordracht zal eerst per mail bekend gemaakt worden aan de leden. Uiteraard staat de mogelijkheid open tot het aantekenen van bezwaar of het voordragen van tegenkandidaten. Bij geen bezwaar zal de nieuwe voorzitter tijdens de ledenvergadering benoemd worden en in functie treden.

Profiel NGA-voorzitter