Galerie Marzee bestaat sinds 1979 en is een galerie voor hedendaagse sieraden. De galerie van Marie-José van den Hout bestaat uit tentoonstellingsruimten, een museale collectie en een vaste collectie. De galerie is gevestigd in een gerestaureerd graanpakhuis gelegen aan de Waal. Met 850 m2 tentoonstellingsruimte is Galerie Marzee de grootste galerie voor moderne sieraadkunst ter wereld.

Hedendaagse sieraden
Elke twee maanden worden er gelijktijdig tenminste vier tentoonstellingen geopend. Daarnaast heeft Galerie Marzee een grote collectie werk in stock van meer dan 100 kunstenaars waaronder Iris Bodemer, Antje Bräuer, Ute Eitzenhöfer, David Huycke, Okinari Kurokawa, Stefano Marchetti, Christine Matthias, Julie Mollenhauer, Barbara Paganin, Annelies Planteijdt, Dorothea Prühl, Lucy Sarneel, Vera Siemund, Etsuko Sonobe en Andrea Wippermann.

Tentoonstellingen
Op de begane grond bevindt zich de vaste collectie. In de stadsetalage en op de 1e en 2e verdieping vinden 6 x per jaar (elke 2 maanden) tenminste 4 tentoonstellingen plaats.
In de zomer vindt de jaarlijkse internationale eindexamententoonstelling plaats van de afdeling edelsmeden van alle belangrijke academies in de wereld.
Behalve in de galerie wordt het werk van de kunstenaars door galerie Marzee gepresenteerd op kunstbeurzen, te weten de KunstRAI en PAN in Amsterdam, Schmuck München en Collect in Londen.

Huidige en komende tentoonstellingen

18 augustus t/m 30 oktober 2019