Onlangs is de tweede druk verschenen van het internationale Art Collecting Legal Handbook. Het boek zit vol met tips en adviezen over juridische en fiscale aspecten voor de internationale kunstwereld. In de vorm van Q&A worden wettelijke regels en verdragen van de belangrijkste landen en jurisdicties voor de kunstwereld beschreven. De hoofdstukken over de landen en jurisdicties zijn geschreven door lokale advocaten met veel ervaring op het gebied van kunst en verzamelingen, zowel voor particulieren, musea en culturele instellingen, als ook de kunsthandel.

Met dank aan oud-NGA-secretaris Neeltje Romke de Vries (nu Heffels Spiegeler Advocaten) en co-auteurs Pieter Ariëns Kappers en Laurens Kasteleijn (Bavelaar & Bavelaar advocaten) krijgen NGA-leden een exclusieve korting van 15% op de winkelprijs. Ga naar de website van de uitgeverij door op deze link te klikken, en voer kortingscode 5100101A in. Let op, deze actie geldt tot en met 31 mei 2017!

The Art Collecting Legal Handbook (Pic)[12091]